Wojtek Wojtek
382
BLOG

AVE MARIA

Wojtek Wojtek Polityka Obserwuj notkę 1

 Muzyka ma do siebie to, że przenosi emocje, że potrafi ukazać uczucia nie tylko kompozytora, ale i wykonawcy a dobre i bardzo dobre wykonanie potrafi te emocje przenieść na słuchaczy.

Jest kilka pieśni czy wręcz utworów, które mają dla mnie znaczenie większe, niż tylko w skali przeboju.

Takich utworów, czy wręcz kompozytorów, których dzieła są dla słuchacza przyjenością, a dla mnie szczególną przyjemnością jest kilka. Jedną z nich jest stara, polska pieśń szczególnie w wersji a capella i w wykonaniu chóru męskiego, jest  BOGURODZICA.. Inną pieśnią, której słuchanie sprawia mi więcej, niż przjemność, jest AVE MARIA. Po raz pierwszy tę pieśń słyszałem w wykonaniu zespołu Alibabki w czasie, kiedy święcły ne wielkie sukcesy i były sztandarowym zespołem muzycznym często prezentowanym w telewizji.

Wersji tego utworu jest wiele, wykonawców także było wielu i często ten utwór był wykonywany jako pieśń, bardzo często tylko w wesji instrumentalnej. Okazuje się, że wiele osób podziela moje upodoania i własnie dla nich chiałbym "zacytować" - jeżeli ten termin jest tu własciwy - wykonanie instrumentalne tej pieśni przypominające wersję organową, ale na instrumencie szczególnym, w brzmieniu nad wyraz czystym, wręcz w brzmieniu kryształowym.

 http://www.youtube.com/watch?v=c6DaVdILu_o

 

 

 

 

Wojtek
O mnie Wojtek

O mnie świadczą moje słowa...  .

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka