Nie będę zajmował się tutaj analizą, bo nie jestem do tego uprawniony. Jednak to, co ważne, to coraz szersze zainteresowanie brakiem wiarygodności ustaleń przyczyn katastrofy polskiego samolotu z 96 osobami na pokładzie.
Wiele osób twierdzi, że ten lot nie powinien mieć miejsca z uwagi na warunki pogodowe.
Ja myślę inaczej. Uważam, że każdy statek powietrzny może pozostać w sytuacji przyziemienia w terenie przypadkowym. Wtedy - zależnie od samego lądowiska - samolot może nadawać się do ponownego lotu bądź już nie będzie nadawał się do użytkowania zgodnie z przeznaczeniem.
Drugi problem - to wielkość opóźnienia w chwili przyziemienia. Jest graniczna wielkość, któa pozwoli człowiekowi przeżyć, bądź opóźnienie będzie tak wielkie, że może dojść do uszkodzenia tkanek miękkich i śmierć pasażera z uwagi na wykrwawienie wewnętrzne.
W sytuacji lądowania planowanego wlądowaniu samolotu biorą udział :
1. załoga samolotu
2. naprowadzanie obsługi lotniska (kontroler lotu)
3. elektronika naprowadzajaca systemu wzajemnego powiązania urządzeń lotniskowych oraz urządzeń pokładowych samolotu
W części pierwszej otrzymujemy bardzo istotne informacje na temat organizacji lotu, w części drugiej jest podsumowanie całości działań załogi samolotu, oceny pracy kontrolera lotu oraz omówienie zapisu informacji przekazanej przez MAK na podstawie odczytu pokładowego rejestratora lotu.
Część 1
https://youtu.be/JCTmhMTynMs
Część 2
https://youtu.be/Tuxcw50Ip5A
Komentarze