Wojtek Wojtek
203
BLOG

Jak na tureckim kazaniu...

Wojtek Wojtek Polityka Obserwuj notkę 6

Powiedzenie "jak na tureckim kazaniu" oznacza sytuację, kiedy nie do końca wiadomo, o co chodzi. Mam tu na myśli sytuację w Niemczech, ale w ukierunkowaniu wsparcia urzędującej pani kanclerz, któ©a permanentnie robi błędy polityczne, błędy na szkodę niemieckiego społeczeństwa, ale ciągle pozostaje na stanowisku.

Tu nasuwa mi się pewne skojarzenie z gospodarczej historii Polski w okresie lat 60. i 70. XX wieku. Zasada była prosta. Rządziłą partia i tylko ona jedna desygnowała kandydatów na wszystkie stanowiska kierownicze w całym państwie - i te polityczne, i te gospodarcze. Tajemnicą poliszynela było, że zegarmistrz I sekretarz PZPR po wskazówki jeździ do Moskwy...

Tu od razu przychodzi mi na myśł historia awansu politycznego urzędującej pani kanclerz. Nie będe przytaczał tego wszystkiego, co można wyszukać w internecie. To, co dla mnie jest istotne - to pewne doświadczenie - pani kanclerz całą swoją młodość spędziła w kraju socjalistycznym, w kraju o takiej samej polityce, jaka była w Polsce. I tutaj też jest pewna zbieżność, bo sam widziałem oficerów bratniej armii na głównym placu Drezna... Gdy jeździłem drogami DDR w kierunku od Zgorzelca do Drezna, na własne oczy widziałem ostrzegawcze tablice w kilku językach, że na teren obiektu za tymi tablicami wstep jest wzbroniony, bo jest to teren wojsk radzieckich. Po stronie polskiej było to samo. Też były tablice zabraniające wejścia na teren wojsk radzieckich.

Jeżeli I sekretarz PZPR był dyspozycyjny wobec komitetu Centralnego KPZR a DDR była pod pełną kontrolą władz państwa sowieckiego, jeżeli dodamy wiedzę o tajnej policji niemieckiej (STASI) i służbę wywiadowczą bardzo ważnego polityka w Rosji, to pozostaje mi przekonanie,  że tradycja podległości została zachowana bez względu na to, czy Niemcy zostały połączone w jedno państwo, czy też nie. Mało tego, najwyższe kręgi władzy w Unii Europejskiej obejmują osoby wywodzące się z kręgów politycznych absoludnie podległych dominacji ZSRR.

Nie chcę krakać, ale władza w UE w pełni współpracuje z prezydentem/premierem Rosji nie ujawniając tego.

 

 

 

Wojtek
O mnie Wojtek

O mnie świadczą moje słowa...  .

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka