Wojtek Wojtek
158
BLOG

Kobietą jestem...

Wojtek Wojtek Rozmaitości Obserwuj notkę 0

 

 

na poddaszu

smugi światła tańczą

po ukośnej ścianie

malarz oblizuje usta

stara się namalować

głód

 

 

ożywają kształty i kolory

mgła na drzewach i na trawie

przycupnęła zamyślona

niebo rozbłysnęło

zórz polarnych rojem

czarna chusta nocy

przeszła już na drugą stronę

 

 

a ja odważnie zaglądam

w oczy zegarom

z ciekawością patrzę w daleki horyzont

osłonięty rzęsami czasu

i widzę jak zbliża się do mnie

niczym przyjaciel

 

 

najbardziej lubię liczby pierwsze

dzieląc je przez przypadki błędów

lubię surrealizm który

uwolnił świadomość

i zębami wyobraźni

wgryza się we mnie

 

 

czas płynie

każdemu inaczej

zegary mielą minuty

jak młyny zboże

na mąkę

czas ma duże oczy

jak młyńskie koła

 

 

jestem osobna

jestem całością

cząstką większej całości

kosmosem jestem

w kosmosie

gwiazdą spadającą

nocą na ziemię

 

 

z własnym kręgosłupem

pożyczonym żebrem Adama

romantyczną duszą

jestem

człowiekiem

kobietą

jestem

 

 

nie lubię tej sukni

w kolorze burgunda

skrojonej nie na moją naturę

za długa

za obcisła

za zmysłowa

boli mnie skóra

za dużo jej na mnie

za blisko ciała

oplata mnie przędzą

z kokonu zmysłów

oplata żądzą

każe tańczyć

ogniste tango

z kimś

kogo nie znam

może to przeznaczenie

pora skoczyć w nieznane

rozpostrzeć ogniste skrzydła

poczuć smak ognia

spłonąć *)

 

Autorka, obdarzona niedoścignionym darem obserwacji upływającego czasu notuje językiem poezji, tudzież wkradającą się niespodziewanie prozą przeżywane chwile. Wiersze te można spiąć klamrą słów: wierność i trwanie. Trwać bowiem dla Autorki tych wierszy znaczy pamiętać, przyjąć i wypracować wartości, które będą wspierać czułe sumienie i dawać oparcie. Pamiętać, myśleć, nazywać. Trwać znaczy również szukać trwałości w otaczającej rzeczywistości.

ks. dr Paweł W. Maciąg

 

Spotkanie poetycko-muzyczne
Anny Paciorek
Cieniem wiatru zapisane
 
w ramach cyklu Herbertiada
 
Słowo wstępne ks. dr Paweł Maciąg
Wiersze zaprezentują:
Anna Paciorek, Ewa Jednoróg, Bronisław Wojciechowski
 
Moderacja Wiesława Kucięba
 
Oprawa muzyczna Waldemar Zaborski (gitara)
 
      W programie wieczoru:
 

Dilermando Reis

Alma Apaixonada (Valsa Lenta)

Americo Jacomino (Canhoto)

Abismo de Rosas

Dilermando Reis

Se Ela Perguntar

Stepan Urban

Habanera

Jose I. ŻabaQuinton

El Coqui (Żaba z Puerto- Rico)

Roland Dyens

Tango en Skai

Walter Hainze

Choro

 
30 listopada (środa) 2016
godz. 17.00
 
wstęp wolny

 

Zobacz też:

http://gramuzyka.salon24.pl/737435,klasyczna-gitara-i-wiersze

 

http://gramuzyka.salon24.pl/737581,roland-dyens-i-jego-gitara

 

http://www.klubmil.pl/30112016-spotkanie-poetycko-muzyczne-a-paciorek

 

---------------------------------------------------

*) Fragmenty wierszy:

Na poddaszu,

Narodziny dnia,

W ramionach czasu,

Uwięziona,

Czas jak młyńskie koło,

Po prostu jestem,

Kobieta,

W kolorze burgunda,

z nowego tomiku wierszy Anny Paciorek, Cieniem wiatru zapisane, którego promocja odbędzie się 20 listopada 2016  o godz. 17 w Klubie Muzyki i Literatury we Wrocławiu, wybór fragmentów - Wojtek.

 

 

Wojtek
O mnie Wojtek

O mnie świadczą moje słowa...  .

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości